Чорна п’ятниця
20 Жовтня, 2021 Off By Тест123 Тест123Традиція проведення “Чорної п’ятниці”
прийшла до нас з США.
Вона наступає наступного дня після американського Дня Подяки.
Багато хто знає, що Чорна Пятниця припадає на кінець листопада, але не всім відома прив’язка «свята розпродажів» до Дня Подяки. Це національне свято в США щорічно відзначають в четвертий четвер листопада. Його святкують з 16 століття, коли перші переселенці-колоністи вирішили віддячити небесній силі за щедрий врожай, який допоміг їм вижити. Однак сама Чорна П’ятниця, як день розпродажів, почала свою історію в кінці 19-го – початку 20-го століття.
Великі розпродажі організовували у цей день ще у 19-му столітті, а свою назву Чорна п’ятниця отримала значно пізніше.
Родоначальником Чорної п”ятниці вважається Френк Вулворт. Саме він в штаті Пенсільванія влаштував перші розпродажі.
За іншою версією, цей термін вигадали у 1960-х роках, щоб охреслити день, коли стартує полювання за різдвяними покупками. “Чорною” вважається перша п’ятниця після Дня подяки, яка припадає на проміжок між 23 та 29 листопада.
Є кілька версій походження "чорної п'ятниці":
- В 1951 році один із американських журналів помітив цікаву тенденцію: після Дня Подяки багато робітників брали відгули за станом здоров'я, але насправді хотіли влаштувати собі відпустку з 4-х днів. Звичайно, для того, щоб походити по магазинам.
- Саме в цей період "Black Friday" стали використовувати поліцейські, шоковані заторами на дорогах. Тому що всі бажаючі купити все і одразу утворювали великі натовпи на вулицях. Звичайно, поліція звинувачувала у цьому продавців магазинів. Назва «Чорна п'ятниця» стала популярною з 1966 року. Під таким заголовком вийшла публікація про затори у Філадельфії через старт святкового сезону (більшість автомобілів тоді були чорного кольору), а також реклама в журналі The American Philatelist.
- В американському бухгалтерському обліку всі збитки відмічають червоним кольором, а прибутки — чорним. Тому, можете здогадатися, що п'ятниця після Дня Подяки — один із найприбутковіших днів року.
Американці зазвичай витрачають близько 50-60 млрд доларів при здійсненні покупок в Чорну п’ятницю. На ці ж гроші можна було б купити 10 млн «Айфонів» 5S чи пару капців кожному мешканцю Індії. Електроніка є найпопулярнішою категорією товару — 59 відсотків покупців беруть планшети чи смартфони,
одяг посідає друге місце.
Величезні черги створюють американці в цей день. Минулого року в Нью-Йорку одна з черг складалася з 15 тисяч покупців.